25 Kasım 2011 Cuma

Tek çocuk olmak.

Merhabaa blogcum. Aldım kahvemi, taktım kulaklığımı geldim yine sana .
Ben tek çocuğum. Anlatayım sana biraz tek çocuk olmak nedir de öğren..
Tek çocuk olmak nedir ? 
Tek çocuk olmak;
Küçükken hep yalnız başına oyun oynamaktır,
Annenin babanın gözdesi olmaktır,
Kardeş, abla, abi olmadığı için arkadaşlarını, çevresindekilerini deli gibi sahiplenmekltir,
Yakın olduğu herkesten "sonuna kadar senin yanındayım" sözünü duymayı beklemektir,
Her şeyin senin olması ama onları paylaşacak hiç kimseyi bulamamaktır, ("paylaşmayı bilmez" sözüyle ters orantılıdır aslında)
Yanında kalmaları için, çevresindekilerin yanlışlarını yüzüne vuramamaktır,
Onları kaybetmekten deli gibi korkmaktır,
Kaybettiğinde tek olduğunun farkına varmaktır.
Arkanda bir zaman hiç kimsenin kalmayacağını bilmektir.
Ya annemle babama bir şey olursa korkusunu iliklerine kadar hissetmektir.
Hep yalnız başına ayağa kalkmayı bilmek demektir.
Kardeşi olanlardan daha güçlü, daha iradeli, daha sabırlı olmak demektir.
Bunların hiçbirini küçükken anlamayıp belli bir yaşa geldikten sonra anlamaktır.
Kısaca yalnız olmaktır tek çocuk olmak.

Tek iyi yanı; Annenle babanın bir tanesi olmaktır ve kanlı bıçaklı gibi kardeşleri gördüğünde en azından tek olduğum için yalnızım demektir.

6 yorum:

  1. sanırım bizimkiler beni içten içe tek çocuk gibi yetiştirmiş (3. ve son olduğum halde) ya da küçükken yaşadığım belirli sebeplerden ablamı anne olarak görüp abimi oyun arkadaşı olarak gördüğümden. evet sanırım bu yüzden

    YanıtlaSil
  2. Hımm o da değişikmiş:))

    YanıtlaSil
  3. 8 yasima kadar bende yalnizdim.mahalledeki cocuklarin hepsinin kardesi vardi.en son komsumuz 6.cocugunu dünyaya getirdiginde isyan ettim.bende kardes istiyorum diye tutturdum:o simdi benden 8 yas kücük bi kardesim var.iyiki var.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel tarif etmişsin.tek çocuklar anne babayı kaybetme korkusunu bence de çok yaşıyor daha bir bağlı oluyorlar ,arkadaşlarımdan biliyorum.benim bir ablam var.kardeş olması güzel bir şey ama yoksa da kuzen yeğen kardeş gibidir.benim de onlar hiç yoktur mesela.

    YanıtlaSil
  5. Evet kuzenim de öyle benim için :)
    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil